Staffan Olsson lämnar Nederländerna. Foto: Bildbyrån
HANDBOLL

Staffan Olsson lämnar Nederländerna: ”Stolt över det vi byggt upp”

Publicerad idag · kl 15:42 · 0:29 min
  • Staffan Olsson lämnar jobbet som förbundskapten för Nederländernas herrlandslag i handboll.

  • 62-åringen tillträdde 2022 och nu meddelar förbundet att parterna i samförstånd valt att inte förlänga avtalet.

  • ”Jag är stolt över det vi har byggt upp och åstadkommit tillsammans. Jag ser tillbaka på tiden med stor glädje”, säger Olsson i ett uttalande.

Radiosportenradiosporten@sverigesradio.seRadiosportenAnsvarig utgivare: Tobias Rosvall

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Senaste sändningen

Radiosporten