Foto: Petter Arvidsson/Bildbyrån
HANDBOLLS-EM

Wislander inför nyckelmatchen: ”De får ta sig i hampan”

Publicerad 27 jan · kl 05:00 · 1:31 min
  • Sverige har avgörandet i handbolls-EM i egna händer, vinst ikväll mot Ungern och imorgon mot Schweiz och Sverige är klara för semifinal oavsett övriga resultat i gruppen.

  • Radiosportens expert Magnus Wislander tror att Sverige kommer klara uppgiften och ta sig till semifinal trots misslyckandet mot Island.

  • ”Det är oftast enkelt att släppa en förlust och kalla det en engångshändelse, psykdoktorn får jobba och spelarna får ta sig i hampan så kommer det här gå bra” säger han inför Ungern-matchen och efter förlusten mot Island.

Per Kahlper.kahl@sverigesradio.seRadiosportenAnsvarig utgivare: Tobias Rosvall

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Senaste sändningen

Radiosporten