Foto: Petter Arvidsson/BildbyrånPer Kahlper.kahl@sverigesradio.seRadiosportenAnsvarig utgivare: Tobias Rosvall
HANDBOLLS-EM
Wislander inför nyckelmatchen: ”De får ta sig i hampan”
Publicerad 27 jan · kl 05:00 · 1:31 min
Sverige har avgörandet i handbolls-EM i egna händer, vinst ikväll mot Ungern och imorgon mot Schweiz och Sverige är klara för semifinal oavsett övriga resultat i gruppen.
Radiosportens expert Magnus Wislander tror att Sverige kommer klara uppgiften och ta sig till semifinal trots misslyckandet mot Island.
”Det är oftast enkelt att släppa en förlust och kalla det en engångshändelse, psykdoktorn får jobba och spelarna får ta sig i hampan så kommer det här gå bra” säger han inför Ungern-matchen och efter förlusten mot Island.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete