Camilla Herrem. Foto: BildbyrånRadiosportenradiosporten@sverigesradio.seRadiosportenAnsvarig utgivare: Tobias Rosvall
HANDBOLL
Camilla Herrem har drabbats av bröstcancer: ”En chock”
Publicerad 26 juni 2025 · kl 22:12 · 1:12 min
Den norska handbollsstjärnan Camilla Herrem har drabbats av bröstcancer. Det berättar 38-åringen i ett videoklipp på Instagram.
”Det var en chock, och det är det fortfarande. Det känns helt overkligt”, säger Herrem.
Herrem, som bland annat vunnit dubbla OS-guld, stöttas nu av handbollsvärlden. Däribland av Jamina Roberts. ”Om det är NÅN som klarar detta så är det du”, skriver svenskan i kommentarsfältet.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete