William Lindh publicerade ett inlägg på facebook med förfrågan om att få fira midsommar hos någon och fick massor med svar. Foto: Privat, Ulf Palm/TT
ENSAMHET

William efterlyste midsommarhäng – fick nya vänner

Publicerad 1 min sedan · 1:16 min
  • Luleåbon William Lindh sökte någon att fira midsommar med eftersom han kände sig ensam. Han lade ut ett inlägg på sociala medier och fick hundratals svar på bara några minuter.

  • Han berättar att ensamheten bland annat hängt ihop med att han är ny i Luleå, träffar få i jobbet och har en neuropsykiatrisk diagnos. Tack vare inlägget blev det en midsommar med sällskap och lekar.

  • Nu har William en förhoppning inför framtiden.

Karin Kuoljok Rimpikarin.kuoljok_rimpi@sverigesradio.seP4 NorrbottenAnsvarig utgivare: Anders Bäckström

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

Senaste sändningen

P4 Norrbotten