William Lindh publicerade ett inlägg på facebook med förfrågan om att få fira midsommar hos någon och fick massor med svar. Foto: Privat, Ulf Palm/TTKarin Kuoljok Rimpikarin.kuoljok_rimpi@sverigesradio.seP4 NorrbottenAnsvarig utgivare: Anders Bäckström
ENSAMHET
William efterlyste midsommarhäng – fick nya vänner
Publicerad 1 min sedan · 1:16 min
Luleåbon William Lindh sökte någon att fira midsommar med eftersom han kände sig ensam. Han lade ut ett inlägg på sociala medier och fick hundratals svar på bara några minuter.
Han berättar att ensamheten bland annat hängt ihop med att han är ny i Luleå, träffar få i jobbet och har en neuropsykiatrisk diagnos. Tack vare inlägget blev det en midsommar med sällskap och lekar.
Nu har William en förhoppning inför framtiden.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete