Jeremias Wedin är veterinär i Bygdeå i Robertsfors kommun. Foto: Maja Lundström, P4 Västerbotten/TT
DJUR

Veterinärens varning: ”Kan bli över 80 grader i bilen”

Publicerad 21 juli 2024 · kl 10:00 · 0:53 min
  • Även under molniga dagar är det farligt att lämna hunden i bilen.

  • Med en utomhustemperatur på 20 grader kan det bli så varmt som 80 grader i bilen och hunden löper stor risk att bli överhettad.

  • Veterinären Jeremias Wedin berättar hur man själv kan hjälpa sin hund om den blir överhettad.

Ellen Enmark, P4 Västerbottenellen.enmark@sverigesradio.seP4 VästerbottenAnsvarig utgivare: Anders Bäckström

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Senaste sändningen

P4 Västerbotten