Jeremias Wedin är veterinär i Bygdeå i Robertsfors kommun. Foto: Maja Lundström, P4 Västerbotten/TTEllen Enmark, P4 Västerbottenellen.enmark@sverigesradio.seP4 VästerbottenAnsvarig utgivare: Anders Bäckström
DJUR
Veterinärens varning: ”Kan bli över 80 grader i bilen”
Publicerad 21 juli 2024 · kl 10:00 · 0:53 min
Även under molniga dagar är det farligt att lämna hunden i bilen.
Med en utomhustemperatur på 20 grader kan det bli så varmt som 80 grader i bilen och hunden löper stor risk att bli överhettad.
Veterinären Jeremias Wedin berättar hur man själv kan hjälpa sin hund om den blir överhettad.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete