Claes Weidar, föreståndare på en mack med biltvätt i Norrköping. Foto: Emma Ödman/Sveriges Radio
NORRKÖPING

Varmare väder får bilister att skynda till biltvätten

Publicerad 1 mar · kl 18:56 · 0:59 min
  • När det blir varmare är det många som vill tvätta sin vintersmutsiga bil. Flera drar sig för att tvätta bilen i minusgrader.

  • Claes Weidar, föreståndare på en mack med biltvätt i Norrköping, säger att många vill hålla efter sin bil och kommer in och tvättar bilen nu när det blir varmare.

  • ”När solen kommer fram och det blir torra vägar då kommer folk i större utsträckning och tvättar”.

Emma Ödmanemma.odman@sverigesradio.seP4 ÖstergötlandAnsvarig utgivare: Sofie Lycksell

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Senaste sändningen

P4 Östergötland