Claes Weidar, föreståndare på en mack med biltvätt i Norrköping. Foto: Emma Ödman/Sveriges RadioEmma Ödmanemma.odman@sverigesradio.seP4 ÖstergötlandAnsvarig utgivare: Sofie Lycksell
NORRKÖPING
Varmare väder får bilister att skynda till biltvätten
Publicerad 1 mar · kl 18:56 · 0:59 min
När det blir varmare är det många som vill tvätta sin vintersmutsiga bil. Flera drar sig för att tvätta bilen i minusgrader.
Claes Weidar, föreståndare på en mack med biltvätt i Norrköping, säger att många vill hålla efter sin bil och kommer in och tvättar bilen nu när det blir varmare.
”När solen kommer fram och det blir torra vägar då kommer folk i större utsträckning och tvättar”.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete