Stefan Nieminen från Gällivare. Foto: Apichart Weerawong/AP, Alexander Linder/Sveriges Radio.
TSUNAMIKATASTROFEN

Stefan var i Khao Lak under katastrofen: ”Som att komma till helvetet”

Publicerad 2 jan 2025 · kl 08:52 · 1:42 min
  • Det har gått 20 år sedan tsunamikatastrofen 2004 när 230 000 människor miste livet i Sydostasien, varav 543 var svenskar.

  • Stefan Nieminen från Gällivare jobbade då som reporter på TV4 Nyheterna och var bland de första på plats för att rapportera hem.

  • Hör om hans upplevelse och minnesbilderna från katastrofområdet.

Carin Sjöblomcarin.sjoblom@sverigesradio.seP4 NorrbottenAnsvarig utgivare: Anders Bäckström

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

Senaste sändningen

P4 Norrbotten