Stefan Nieminen från Gällivare. Foto: Apichart Weerawong/AP, Alexander Linder/Sveriges Radio. Carin Sjöblomcarin.sjoblom@sverigesradio.seP4 NorrbottenAnsvarig utgivare: Anders Bäckström
TSUNAMIKATASTROFEN
Stefan var i Khao Lak under katastrofen: ”Som att komma till helvetet”
Publicerad 2 jan 2025 · kl 08:52 · 1:42 min
Det har gått 20 år sedan tsunamikatastrofen 2004 när 230 000 människor miste livet i Sydostasien, varav 543 var svenskar.
Stefan Nieminen från Gällivare jobbade då som reporter på TV4 Nyheterna och var bland de första på plats för att rapportera hem.
Hör om hans upplevelse och minnesbilderna från katastrofområdet.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete