SOK-chefen slutar – lämnar efter tre år
Åsa Edlund Jönsson lämnar sin tjänst som generalsekreterare för Sveriges Olympiska Kommitté (SOK), det meddelas i ett pressmeddelande.
”Jag är väldigt stolt över det vi åstadkommit tillsammans och när verksamheten nu i många avseenden är rustad för framtiden är det rätt tid för mig att ta mitt engagemang för utveckling och gå vidare”, säger Åsa Edlund Jönsson i pressmeddelandet.
Edlund Jönsson tillträdde rollen i februari 2023 och slutar 31 augusti. Under hösten kliver sportdirektör Fredrik Joulamo in som tillförordnad generalsekreterare fram tills en permanent lösning är rekryterad.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete