Skinnskatteberg ser ut att få en ny brandstation efter att kommunfullmäktige sagt ja till planerna.. Foto: Terje Lund/Sveriges Radio
SKINNSKATTEBERG

Ny brandstation på gång i Skinnskatteberg efter brandmännens larm

Publicerad 7 min sedan · 0:28 min
  • Skinnskatteberg ser ut att få en ny brandstation efter att kommunfullmäktige sagt ja till planerna, enligt kommunstyrelsens ordförande Jonny Emtin (SD).

  • Beslutet har ännu inte vunnit laga kraft.

  • Bakgrunden är att alla deltidsbrandmän i våras sa upp sig till hösten med hänvisning till dålig arbetsmiljö och problem de haft i flera år på nuvarande station.

Jonna Noblinjonna.noblin@sverigesradio.seP4 VästmanlandAnsvarig utgivare: Per Englund

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

Senaste sändningen

P4 Västmanland