Skinnskatteberg ser ut att få en ny brandstation efter att kommunfullmäktige sagt ja till planerna.. Foto: Terje Lund/Sveriges RadioJonna Noblinjonna.noblin@sverigesradio.seP4 VästmanlandAnsvarig utgivare: Per Englund
SKINNSKATTEBERG
Ny brandstation på gång i Skinnskatteberg efter brandmännens larm
Publicerad 7 min sedan · 0:28 min
Skinnskatteberg ser ut att få en ny brandstation efter att kommunfullmäktige sagt ja till planerna, enligt kommunstyrelsens ordförande Jonny Emtin (SD).
Beslutet har ännu inte vunnit laga kraft.
Bakgrunden är att alla deltidsbrandmän i våras sa upp sig till hösten med hänvisning till dålig arbetsmiljö och problem de haft i flera år på nuvarande station.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete