Tack vare bidrag från Sisu har klubben kunnat göra satsningen för att få fler äldre att börja utöva Kendo. Foto: Johan Lindvall/Sveriges RadioJohan Lindvalljohan.lindvall@sverigesradio.seP4 GotlandAnsvarig utgivare: Jacob Wesley
SENIORSATSNING
Sensei Krister: Man är aldrig för gammal för Kendo
Publicerad 22 mar · kl 18:57 · 1:06 min
Kenseikan, kendoklubben i Visby, startar träning för seniorer och vill motverka myten att man kan vara för gammal för att börja med kendo.
Sporten beskrivs som en kombination av balans, fokus och koordination, som kan stärka både kropp och sinne hos äldre.
Krister Dahlström, klubbens sensei, säger att alla oavsett ålder kan bli duktiga på Kendo.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete