Tack vare bidrag från Sisu har klubben kunnat göra satsningen för att få fler äldre att börja utöva Kendo. Foto: Johan Lindvall/Sveriges Radio
SENIORSATSNING

Sensei Krister: Man är aldrig för gammal för Kendo

Publicerad 22 mar · kl 18:57 · 1:06 min
  • Kenseikan, kendoklubben i Visby, startar träning för seniorer och vill motverka myten att man kan vara för gammal för att börja med kendo.

  • Sporten beskrivs som en kombination av balans, fokus och koordination, som kan stärka både kropp och sinne hos äldre.

  • Krister Dahlström, klubbens sensei, säger att alla oavsett ålder kan bli duktiga på Kendo.

Johan Lindvalljohan.lindvall@sverigesradio.seP4 GotlandAnsvarig utgivare: Jacob Wesley

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

P4 Gotland