Arkivbild. Foto: Johan Nilsson/TTMatias Rankinenmatias.rankinen@sverigesradio.seP4 MalmöhusAnsvarig utgivare: Alexander Vickhoff
SJUKVÅRD
Överläkaren reagerar – efter chefens avgång: ”Naturliga utgången”
Publicerad 1 min sedan · 1:04 min
Efter turbulensen på Skånes universitetssjukhus den gångna veckan kom så beskedet att den kritiserade verksamhetschefen Silke Engelholm avgår.
”Vi var kanske inte så förvånade. Vi har sett det här som den naturliga utgången”, säger Mats Jerkeman, professor och överläkare vid kliniken.
Det hela tog sin början förra veckan när sju sektionschefer inom cancervården sa upp sig på ett bräde, just i protest mot verksamhetschefen.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete