Arkivbild. Foto: Johan Nilsson/TT
SJUKVÅRD

Överläkaren reagerar – efter chefens avgång: ”Naturliga utgången”

Publicerad 1 min sedan · 1:04 min
  • Efter turbulensen på Skånes universitetssjukhus den gångna veckan kom så beskedet att den kritiserade verksamhetschefen Silke Engelholm avgår.

  • ”Vi var kanske inte så förvånade. Vi har sett det här som den naturliga utgången”, säger Mats Jerkeman, professor och överläkare vid kliniken.

  • Det hela tog sin början förra veckan när sju sektionschefer inom cancervården sa upp sig på ett bräde, just i protest mot verksamhetschefen.

Matias Rankinenmatias.rankinen@sverigesradio.seP4 MalmöhusAnsvarig utgivare: Alexander Vickhoff

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

Senaste sändningen

P4 Malmöhus