Peter Eriksson från Jägareförbundet. Foto: Fredrik Vestberg/Sveriges RadioP4 Jämtlandp4jamtland@sverigesradio.seP4 JämtlandAnsvarig utgivare: Olof Ekerlid
POLITIK
Ordföranden lämnar Jägareförbundet – för SD
Publicerad 5 nov 2025 · kl 09:19 · 0:32 min
Jägareförbundets ordförande, Peter Eriksson från Skyttmon, väljer att lämna sitt uppdrag för att istället börja engagera sig politiskt.
Till P4 Jämtland säger han att han kommer representera Sverigedemokraterna och jobba med landsbygdspolitik på nationell nivå.
Fram till Jägareförbundets årsstämma ersätts han av 1:e vice ordförande Mikael Samuelsson.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete