Peter Eriksson från Jägareförbundet. Foto: Fredrik Vestberg/Sveriges Radio
POLITIK

Ordföranden lämnar Jägareförbundet – för SD

Publicerad 5 nov 2025 · kl 09:19 · 0:32 min
  • Jägareförbundets ordförande, Peter Eriksson från Skyttmon, väljer att lämna sitt uppdrag för att istället börja engagera sig politiskt.

  • Till P4 Jämtland säger han att han kommer representera Sverigedemokraterna och jobba med landsbygdspolitik på nationell nivå.

  • Fram till Jägareförbundets årsstämma ersätts han av 1:e vice ordförande Mikael Samuelsson.

P4 Jämtlandp4jamtland@sverigesradio.seP4 JämtlandAnsvarig utgivare: Olof Ekerlid

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

Senaste sändningen

P4 Jämtland