Foto ur boken "Lycklige Alfons Åberg", copyright, text och bild Gunilla Bergström 1984. Foto: Helena Ulander/Sveriges Radio.

Om att ha tråkigt i coronatider

Publicerad 11 maj 2020 · kl 09:54 · 7:17 min

  • Mycket är inte sig likt i dessa coronatider och många äldre som måste hålla sig isolerade har nog redan börjat känna av en viss tristess, som också inte sällan kan vara svår att hantera.
  • Vår reporter Anders Diamant började fundera på om det alls ligger något i Alfons Åbergs farmors tankar om att det ändå faktiskt kan vara bra att ha det tråkigt ibland.
Anders Diamantanders.diamant@sverigesradio.seStudio EttAnsvarig utgivare: Robert Brännström

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Senaste sändningen

Studio Ett