Ulf Dahlberg (S), kommunstyrelsens ordförande bredvid stängsel tillhörande klass 2-anstalten Skogome. Foto: Rebecka Ljungquist/Sveriges Radio, Adam Ihse/TT
FÄNGELSE

Mark vill ha ny anstalt – kan ge hundratals jobb

Publicerad 9 apr · kl 07:29 · 0:54 min
  • Kriminalvården ska bygga en ny klass 2-anstalt någonstans i Västra Götaland. Marks kommun har anmält intresse för att ha fängelset på sin mark, något Markbladet var först att berätta.

  • Vare sig placering eller eventuell byggstart är ännu bestämda. Men det handlar om en rejäl investering.

  • Det kan innebära hundratals nya arbetstillfällen, säger kommunstyrelsens ordförande Ulf Dahlberg (S).

Rebecka Ljungquistrebecka.ljungquist@sverigesradio.seP4 SjuhäradAnsvarig utgivare: Kristin Björkäng

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

Senaste sändningen

P4 Sjuhärad