Ulf Dahlberg (S), kommunstyrelsens ordförande bredvid stängsel tillhörande klass 2-anstalten Skogome. Foto: Rebecka Ljungquist/Sveriges Radio, Adam Ihse/TTRebecka Ljungquistrebecka.ljungquist@sverigesradio.seP4 SjuhäradAnsvarig utgivare: Kristin Björkäng
FÄNGELSE
Mark vill ha ny anstalt – kan ge hundratals jobb
Publicerad 9 apr · kl 07:29 · 0:54 min
Kriminalvården ska bygga en ny klass 2-anstalt någonstans i Västra Götaland. Marks kommun har anmält intresse för att ha fängelset på sin mark, något Markbladet var först att berätta.
Vare sig placering eller eventuell byggstart är ännu bestämda. Men det handlar om en rejäl investering.
Det kan innebära hundratals nya arbetstillfällen, säger kommunstyrelsens ordförande Ulf Dahlberg (S).
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete