Före detta moderaten John Roslund i samband med intervju 2019 -- nu blir han politisk vilde. Foto: Julia Lindvall
MALMÖ

Malmömoderat lämnar ”mjukosthögern” – går till SD

Publicerad 15 aug 2025 · kl 09:45 · 0:52 min
  • En av Malmös mest erfarna politiker, John Roslund, lämnar Moderaterna och går över till Sverigedemokraterna. Han ska sitta kvar i fullmäktige som politisk vilde.

  • Det är för lite action i Moderaterna och han ser inte sig själv som en ”mjukosthögerpolitiker”. ”Det är inte sådär jättekul att vara själv och bedriva opposition” säger han.

  • Malmömoderaterna är inte imponerade av hans uttåg.

Jimmie Larssonjimmie.larsson@sverigesradio.seP4 MalmöhusAnsvarig utgivare: Alexander Vickhoff

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

Senaste sändningen

P4 Malmöhus