Lisbet Henriksson unnar alla en härlig påsk, men hon själv har fått nog. Foto: Gustav Löfstrand/Sveriges Radio
PÅSK

Lisbets uppmaning: Skit i påsken – rulla tummarna

Publicerad 16 apr 2025 · kl 20:56 · 1:03 min
  • ”Fira påsk? Nej, vi skiter allt i det.” Lisbet Henriksson i Brålanda har fått nog.

  • I år struntar hon i påsken – och uppmanar fler att göra detsamma. I stället tycker hon att man ska passa på att rulla tummarna och dricka vin.

  • ”Köp en påse chips, det kan du göra”, säger hon.

Elin Angvarson Valbergelin.angvarson@sverigesradio.seP4 VästAnsvarig utgivare: Peter Sundblad

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

Senaste sändningen

P4 Väst