Lisbet Henriksson unnar alla en härlig påsk, men hon själv har fått nog. Foto: Gustav Löfstrand/Sveriges RadioElin Angvarson Valbergelin.angvarson@sverigesradio.seP4 VästAnsvarig utgivare: Peter Sundblad
PÅSK
Lisbets uppmaning: Skit i påsken – rulla tummarna
Publicerad 16 apr 2025 · kl 20:56 · 1:03 min
”Fira påsk? Nej, vi skiter allt i det.” Lisbet Henriksson i Brålanda har fått nog.
I år struntar hon i påsken – och uppmanar fler att göra detsamma. I stället tycker hon att man ska passa på att rulla tummarna och dricka vin.
”Köp en påse chips, det kan du göra”, säger hon.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete