Linda i Bolstad mår mycket bättre med nya medicinen. Foto: Annika Ström/Sveriges Radio
VÅRD

Linda i Mellerud: Ozempic har hjälpt mig gå ner 11 kilo

Publicerad 4 aug 2023 · kl 11:14 · 0:58 min
  • (Uppdaterad fredag) Linda Klingberg i Mellerud har obesitas men med läkemedlet ozempic, ändrade matvanor och träning har hon på fyra månader lyckats gå ner elva kilo - vilket TT-ELA var först med att berätta.

  • "Det har gått jättebra. Jag har kunnat sluta med min ena blodtrycksmedicin".

  • Läkemedlet är viktigt för diabetiker och Linda tycker att skulden för att det blivit en bristvara ska läggas på den stora grupp som börjat använda den för att banta utan att ha övervikt.

Annika Strömannika.strom@sverigesradio.seP4 VästAnsvarig utgivare: Peter Sundblad

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

P4 Väst