Sedan årsskiftet har Konsumentverket fått in 12 nya anmälningar. Foto: Patrik Lundin/TT
P4 GRANSKAR

Guldbrev friades i rätten – men anmälningarna fortsätter öka

Publicerad 1 min sedan · 1:52 min
  • Trots att Guldbrev friades i domstol fortsätter anmälningarna mot företaget att öka, och sedan årsskiftet har Konsumentverket fått in 12 nya.

  • Myndigheten säger att man ser allvarligt på uppgifterna om vilseledande marknadsföring, medan Guldbrev uppger att kunderna i stort är nöjda och att informationen på hemsidan är transparent.

  • I flera anmälningar beskriver kunder hur värderingar höjts efter protester och hur helgdagar påverkat möjligheten att få tillbaka guldet.

Dino Jasarovicdino.jasarovic@sverigesradio.seP4 VästAnsvarig utgivare: Peter Sundblad

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

Senaste sändningen

P4 Väst