Sedan årsskiftet har Konsumentverket fått in 12 nya anmälningar. Foto: Patrik Lundin/TTDino Jasarovicdino.jasarovic@sverigesradio.seP4 VästAnsvarig utgivare: Peter Sundblad
P4 GRANSKAR
Guldbrev friades i rätten – men anmälningarna fortsätter öka
Publicerad 1 min sedan · 1:52 min
Trots att Guldbrev friades i domstol fortsätter anmälningarna mot företaget att öka, och sedan årsskiftet har Konsumentverket fått in 12 nya.
Myndigheten säger att man ser allvarligt på uppgifterna om vilseledande marknadsföring, medan Guldbrev uppger att kunderna i stort är nöjda och att informationen på hemsidan är transparent.
I flera anmälningar beskriver kunder hur värderingar höjts efter protester och hur helgdagar påverkat möjligheten att få tillbaka guldet.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete