Tjänstebilen från Växjö kommun som hamnade på stenarna. Foto: Privat/Daniel Arnesson.
MÄRKLIGA BILDERNA

Udda olyckan: Kommunbil “parkerad” på stenar – föraren tas ur tjänst

Publicerad 6 maj · kl 20:01 · 1:02 min
  • En mycket udda händelse inträffade i måndags vid Araby arena i Växjö, vilket fick förbipasserande att tappa hakan. En tjänstebil från Växjö kommun hade hamnat uppe på stora stenbumlingar så det såg ut som den svävade i luften.

  • Växjö kommun säger till P4 Kronoberg att de har inlett en utredning om bilolyckan och personen som körde bilen är tagen ut tjänst under utredningen.

  • Polisen har också skrivit en anmälan om trafikolycka utan misstanke om brott.

Thomas Aaby-Ericssonthomas.aaby-ericsson@sverigesradio.seP4 KronobergAnsvarig utgivare: Marcus Sjöholm

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

P4 Kronoberg