Tjänstebilen från Växjö kommun som hamnade på stenarna. Foto: Privat/Daniel Arnesson.Thomas Aaby-Ericssonthomas.aaby-ericsson@sverigesradio.seP4 KronobergAnsvarig utgivare: Marcus Sjöholm
MÄRKLIGA BILDERNA
Udda olyckan: Kommunbil “parkerad” på stenar – föraren tas ur tjänst
Publicerad 6 maj · kl 20:01 · 1:02 min
En mycket udda händelse inträffade i måndags vid Araby arena i Växjö, vilket fick förbipasserande att tappa hakan. En tjänstebil från Växjö kommun hade hamnat uppe på stora stenbumlingar så det såg ut som den svävade i luften.
Växjö kommun säger till P4 Kronoberg att de har inlett en utredning om bilolyckan och personen som körde bilen är tagen ut tjänst under utredningen.
Polisen har också skrivit en anmälan om trafikolycka utan misstanke om brott.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete