Foto: Fredrik Sandberg/TT
FÖRBIFART STOCKHOLM

Interna mejl visar: Så skulle byggbolaget kräva mer pengar

Publicerad 2 mar 2025 · kl 08:40 · 1:45 min
  • P4 Stockholm har tagit del av interna mejl från en högt uppsatt chef vid det byggbolag som byggt en del av Förbifart Stockholm. I mailen skriver chefen hur de ska kunna kräva mer arbetstimmar från Trafikverket.

  • Varken byggentreprenören eller den inblandade chefen vill ställa upp på en bandad intervju, men de svarar via mejl att de hanterar fallet som ett personalärende.

  • Trafikverket har nyligen hävt kontraktet på grund av misstanke om överdebitering på 120 miljoner kronor.

Sarah Lindstrand Mbogesarah.lindstrand_mboge@sverigesradio.seP4 StockholmAnsvarig utgivare: Alisa Bosnic

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

Senaste sändningen

P4 Stockholm