Hunden Foppa råkade få i sig adhd-medicin. Foto: Tora Heidvall/Sveriges Radio
HUNDAR

Hunden Foppa åt adhd-medicin – fick dropp på djursjukhus

Publicerad 17 sep 2024 · kl 07:27 · 1:32 min
  • För ungefär två veckor sedan råkade hunden Foppa äta adhd-medicin. Att hundar får i sig adhd-medicin har blivit allt vanligare berättar flera veterinärer i storstadsregionerna som P4 Göteborg varit i kontakt med.

  • Foppa blev speedad och fick åka in till djursjukhus. Efter behandling med dropp kunde familjen åka hem.

  • Hör Foppas matte Malin berättar om händelsen.

P4 GöteborgAnsvarig utgivare: Jonas Westerlund

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

P4 Göteborg