Evelina Markert såg en huggorm på Kransmossen i Borås och fångade den på bild. Foto: Privat, Noam Bertling/Sveriges Radio
ORMAR

Huggormarna har vaknat – Evelina fick möte på promenaden

Publicerad 9 mar · kl 17:53 · 1:07 min
  • Huggormarna har vaknat för säsongen. Evelina Markert fick syn på en i gräset när hon var ute och gick på Kransmossen på Trandared i Borås.

  • ”Jag blev fascinerad”, berättar hon. Huggormsbett är vanligast mellan maj och juni.

  • Men redan nu har djurförsäkringsbolaget Sveland fått in rapporter om bitna hundar.

Noam Bertlingnoam.bertling@sverigesradio.seP4 SjuhäradAnsvarig utgivare: Kristin Björkäng

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

P4 Sjuhärad