Madeleine Wintsten hittade huggormen på sin uppfart. Foto: Privat
ORMAR

Madeleine räddade huggormsbebis på uppfarten – med gripklo

Publicerad 10 mar · kl 20:51 · 0:55 min
  • Madeleine Wintsten i Bollebygd hittade en huggorm på uppfarten utanför sitt hus.Då bestämde hon sig för att göra en insats, både för att skydda ormen och andra djur i området.

  • Just nu är det huggormssäsongen så det gäller att vara extra vaksam. När Madeleines man kom hem trodde han först att ormen på uppfatren var en pinne.

  • Beväpnad med gripklo tog hon sig an att rädda ormen.

Elin Ternanderelin.ternander@sverigesradio.seP4 SjuhäradAnsvarig utgivare: Kristin Björkäng

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

P4 Sjuhärad