Madeleine Wintsten hittade huggormen på sin uppfart. Foto: PrivatElin Ternanderelin.ternander@sverigesradio.seP4 SjuhäradAnsvarig utgivare: Kristin Björkäng
ORMAR
Madeleine räddade huggormsbebis på uppfarten – med gripklo
Publicerad 10 mar · kl 20:51 · 0:55 min
Madeleine Wintsten i Bollebygd hittade en huggorm på uppfarten utanför sitt hus.Då bestämde hon sig för att göra en insats, både för att skydda ormen och andra djur i området.
Just nu är det huggormssäsongen så det gäller att vara extra vaksam. När Madeleines man kom hem trodde han först att ormen på uppfatren var en pinne.
Beväpnad med gripklo tog hon sig an att rädda ormen.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete