När året inleddes tvingades Borab stänga återvinningen säger vd Ida Blomqvist. Foto: Kristian Bruce Bolinder/Sveriges Radio
VÄDER

Efter snökaoset: Nu får 1000 hushåll äntligen sina sopor tömda

Publicerad 15 jan · kl 19:57 · 1:04 min
  • Nu kommer äntligen sophämtningen. Omkring 1000 hushåll i Bollnäs Ovanåker har på grund av snön inte fått sina hushållssopor tömda.

  • Det har även varit svårt att ta sig in på återvinningsstationer. Men nu sätts extra resurser in för att kunna göra det framkomligt.

  • Ida Blomqvist, vd på Borab, berättar att det varit ett extremt läge och att de skrev historia i början av 2026.

Kristian Bruce Bolinderkristian.bolinder@sverigesradio.seJenny Tonlycke Palmqvistjenny.palmqvist@sverigesradio.seP4 GävleborgAnsvarig utgivare: Olof Ekerlid

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Senaste sändningen

P4 Gävleborg