När året inleddes tvingades Borab stänga återvinningen säger vd Ida Blomqvist. Foto: Kristian Bruce Bolinder/Sveriges RadioKristian Bruce Bolinderkristian.bolinder@sverigesradio.seJenny Tonlycke Palmqvistjenny.palmqvist@sverigesradio.seP4 GävleborgAnsvarig utgivare: Olof Ekerlid
VÄDER
Efter snökaoset: Nu får 1000 hushåll äntligen sina sopor tömda
Publicerad 15 jan · kl 19:57 · 1:04 min
Nu kommer äntligen sophämtningen. Omkring 1000 hushåll i Bollnäs Ovanåker har på grund av snön inte fått sina hushållssopor tömda.
Det har även varit svårt att ta sig in på återvinningsstationer. Men nu sätts extra resurser in för att kunna göra det framkomligt.
Ida Blomqvist, vd på Borab, berättar att det varit ett extremt läge och att de skrev historia i början av 2026.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete