Adam Ramstedt i Norrköping Dolphins i kamp mot BC Luleås Tobias Sjöberg. Foto: Peter Holgersson/Bildbyrån.
BASKET

Dolphins obesegrade i slutspelet – går upp till 2-0 i matcher

Publicerad 19 apr 2024 · kl 21:08 · 0:57 min
  • Efter en trevande start vann Norrköping Dolphins till slut den andra semifinalen mot Luleå med 85-74 och har nu 2-0 i matchserien som spelas i bäst av sju.

  • ”Vi sätter en bra nivå och får ett bra flöde idag och vi producerar väldigt bra framåt”, säger Tim Schüberg.

  • Dolphins med tre raka SM-guld har nu kopplat greppet om serien och åker nu till Norrbotten för två raka bortamatcher.

P4 ÖstergötlandAnsvarig utgivare: Sofie Lycksell

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Senaste sändningen

P4 Östergötland