Marie-Louise Gustafsson är en av de drabbade av bristen. Foto: Ida Marie Odgaard/TT & Elin Moberg/TT
LÄKEMEDEL

Brist på läkemedlet Ozempic på grund av populär bantningsmetod

Publicerad 1 apr 2023 · kl 06:59 · 1:41 min
  • Per Bengtsson i Ronneby är en av många drabbade som på grund av en ny bantningsmetod inte får tillgång till läkemedlet Ozempic som stabiliserar hans blodsocker.

  • Bantningsmetoden med Ozempic sprids på sociala medier och därav har det varit brist på läkemedlet sedan hösten 2022.

  • "Jag som diabetiker tycker att alla som använder läkemedlet i annat syfte bör tänka om", Marie-Louise Gustafsson.

P4 BlekingeAnsvarig utgivare: Peppe Alfiero

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Senaste sändningen

P4 Blekinge