Region Dalarnas hälso- och sjukvårdsdirektör Åsa Dedering. Foto: Matilda Bjerlöw/Sveriges Radio
REGIONEN

Åsa Dedering lämnar toppjobbet i Region Dalarna

Publicerad 53 min sedan · 0:28 min
  • Region Dalarnas hälso- och sjukvårdsdirektör Åsa Dedering väljer på egen begäran att lämna sitt uppdrag.

  • Hon slutar på jobbet som toppchef i regionen om bara några veckor, den 6 juli.

  • I det pressmeddelande som skickats ut framgår det inte varför hon väljer att lämna tjänsten, och det är i nuläget oklart vem som tar över.

Mattias Klefbeckmattias.klefbeck@sverigesradio.seP4 DalarnaAnsvarig utgivare: Tobias Gruhs

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Senaste sändningen

P4 Dalarna