Foto: Fernando Llano/AP

Är COP30 bästa forumet för att lösa klimatkrisen?

Publicerad 11 nov 2025 · kl 16:29 · 10 min
  • På klimattoppmötet COP 30 i brasilianska Amazonas samlas tiotusentals experter, aktivister, journalister och politiker.

  • Målet är att enas om hur världens länder ska minska utsläppen och hjälpas åt med kostnaderna för klimatförändringarna. Frågan är om de enorma COP-mötena verkligen är rätt sätt att försöka lösa krisen?

  • Det tycker inte Erika Bjerström, tidigare klimatkorrespondent och utrikeskorrespondent på SVT.

Studio Ettstudioett@sverigesradio.seStudio EttAnsvarig utgivare: Robert Brännström

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Senaste sändningen

Studio Ett