Amanda Lind (MP) är mycket kritisk till talet som kulturminister Parisa Liljestrand (M) höll på invigningen av filmfestivalen i Göteborg. Foto: Pontus Lundahl/TT, Björn Larsson Rosvall/TT,
FILMBRÅKET

Amanda Lind om ministerns tal: ”Väldigt opassande”

Publicerad 27 jan 2025 · kl 17:05 · 1:58 min
  • Miljöpartiets språkrör och den tidigare miljöpartistiska kulturministern Amanda Lind kritiserar kulturminister Parisa Liljestrands invigningstal på Göteborgs filmfestival.

  • Amanda Lind menar att talet var opassande och aggressivt.

  • Men Parisa Liljestrand får stöd av Liberalernas kulturpolitiske talesperson Robert Hannah.

    Kulturnytt har sökt kulturminister Parisa Liljestrand som har avböjt intervju med hänvisning till att hon är på resande fot.

Andres Kriisaandres.kriisa@sverigesradio.seKulturnyttAnsvarig utgivare: Peter O Nilsson

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

Senaste sändningen

Kulturnytt