Vera Björk, elevkårens ordförande, tror att årets inställda bal bara är en paus från den anrika traditionen på Bildningscentrum Fasetten i Åtvidaberg. Foto: Åsa Sjöberg/Sveriges Radio
STUDENTBAL

Anrika studentbalen inställd – bara fem par ville dansa

Publicerad 2 mar · kl 06:57 · 1:04 min
  • Gymnasiebalen ställs in i år efter att endast fem par anmälde sig bland de 60 avgångseleverna på Bildningscentrum Fasetten i Åtvidaberg. Det var Corren först att rapportera om.

  • ”Det är inte jättemånga som vill dansa och det är ju väldigt dyrt”, säger elevkårens ordförande Vera Björk. Men hon tror att balen kommer tillbaka i framtiden.

  • Hon avslöjar att det i stället finns en annan plan för årets avgångselever.

Åsa Sjöbergasa.sjoberg@sverigesradio.seP4 ÖstergötlandAnsvarig utgivare: Sofie Lycksell

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

Senaste sändningen

P4 Östergötland