15-åring både polisanmäld och avstängd efter misshandel på skola i Växjö. Genrebild. Foto: Jessica Gow/TTLena Gustavssonlena.gustavsson@sverigesradio.seP4 KronobergAnsvarig utgivare: Marcus Sjöholm
SKOLA
15-åring anmäld: Misshandlade elev och fångades av kamera
Publicerad 18 feb · kl 05:55 · 0:40 min
En 15-årig elev på en skola i Växjö kommun har polisanmälts för att ha misshandlat en annan elev på skolan. Enligt polisens förundersökningsledare syns misshandeln på skolans övervakningskamera.
Efter misshandeln, som var för några veckor sedan, stängdes eleven av under två dagar. Skolan satte därefter in extra resurser under ett par veckor för att öka tryggheten.
15-åringen har tidigare fått en skriftlig varning av skolan för att flera gånger ha uttryckt sig rasistiskt och varit våldsam.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete