15-åring både polisanmäld och avstängd efter misshandel på skola i Växjö. Genrebild. Foto: Jessica Gow/TT
SKOLA

15-åring anmäld: Misshandlade elev och fångades av kamera

Publicerad 18 feb · kl 05:55 · 0:40 min
  • En 15-årig elev på en skola i Växjö kommun har polisanmälts för att ha misshandlat en annan elev på skolan. Enligt polisens förundersökningsledare syns misshandeln på skolans övervakningskamera.

  • Efter misshandeln, som var för några veckor sedan, stängdes eleven av under två dagar. Skolan satte därefter in extra resurser under ett par veckor för att öka tryggheten.

  • 15-åringen har tidigare fått en skriftlig varning av skolan för att flera gånger ha uttryckt sig rasistiskt och varit våldsam.

Lena Gustavssonlena.gustavsson@sverigesradio.seP4 KronobergAnsvarig utgivare: Marcus Sjöholm

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Senaste sändningen

P4 Kronoberg