Göran Gustavsson från Växjö Curling Club är besviken på att klubben fortfarande saknar hall och isyta. Foto: Peje Johansson/Sveriges Radio, Jonas Ekströmer/TTP4 KronobergAnsvarig utgivare: Marcus Sjöholm
OLYMPISKA SPELEN
Curlingfebern stiger – men Göran har ingen is att spela på
Publicerad 14 feb · kl 06:55 · 1:14 min
Det väntas ett uppsving för curlingen i Sverige efter framgångarna i vinter-OS. Men i Växjö kommer man inte kunna ta emot curlingsugna spelare, säger Göran Gustavsson från Växjö Curling Club.
Trots att man har ett lag i näst högsta divisionen saknar man både curlinghall och isyta att spela på. Göran Gustavsson säger att det blir smolk i glädjebägaren för klubben.
”Vi har ju inga förutsättningar att locka nya spelare till vår klubb” säger han.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete