All snö måste plogas om i Källby. Genrebild. Foto: Janerik Henriksson/TT
VINTER

Här är orten där all snö måste plogas om – kommunen: ”Inte alls bra”

Publicerad 9 jan · kl 15:46 · 0:53 min
  • Snöröjningen i Källby utanför Götene är så pass dålig att kommunen lägger sig platt. Allt måste göras om.

  • Mats Flygelholm, förvaltningschef för service och teknik i Götene kommun har fått klagomål. Även medborgarkontoret, olika arbetsledare och politiker – ja, alla har fått höra hur illa det varit.

  • Snöröjningen görs av både kommunen och ett litauiskt bolag. Även Hällekis ses nu över berättar Flygelholm.

Gustav Jakobssongustav.jakobsson@sverigesradio.seP4 SkaraborgAnsvarig utgivare: Ellen Bergstrand

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

P4 Skaraborg