Stefan Bertils hittade ett stulet kassaskåp på botten i Vanån i Vansbro. Foto: Anna Hanspers/Sveriges Radio & Privat
FYND

Hittade stulet kassaskåp på botten – nu har ägaren dykt upp

Publicerad 25 sep 2025 · kl 18:50 · 1:05 min
  • Stefan Bertils är van att hitta järnskrot på botten när han dyker. Men att han skulle hitta det kassaskåp som en gång blev stulet, tömt på värdesaker, och slängt i Vanån i Vansbro, var inte vad han förväntat sig.

  • Nu har han tillbringat dryga tio timmar ute i garaget för att ta hand om det innehåll som är kvar i skåpet. Det består av många gamla fotografier och dokument som de lagt på tork.

  • Och som om fyndet inte var nog, verkar det som att Stefan nu fått tag på ägarna.

Fanny Casselfanny.cassel@sverigesradio.seP4 DalarnaAnsvarig utgivare: Tobias Gruhs

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Senaste sändningen

P4 Dalarna