Josefine Claesson, Cornelia Ek och Sanne Andersson tycker att körskolan var ett bra sätt att ta körkort på. Foto: David Nyström/Sveriges Radio
ÖVNINGSKÖRNING

De valde körskola – istället för mamma och pappa: ”Behövde proffshjälp”

Publicerad 4 aug 2025 · kl 19:55 · 1:25 min
  • Enligt Trafikverket klarar endast två av tio privatister sin uppkörning. Samtidigt utbildar sig allt färre på körskolor.

  • Josefine Claesson i Skövde upplever otrygghet i trafiken. Hon menar att körskolor erbjuder bättre utbildning och grundläggande kunskaper.

  • Cornelia Ek och Sanne Andersson tyckte att professionell hjälp minskar konflikter med familjen och ger trygghet vid körträningen.

David Nyströmdavid.nystrom@sverigesradio.seP4 SkaraborgAnsvarig utgivare: Ellen Bergstrand

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

Senaste sändningen

P4 Skaraborg