Norrköping Dolphins klubbdirektör David Bergström. Foto: Stefan Jerrevång/TT & Yahir Yousef/Sveriges RadioJonathan Engbergjonathan.engberg@sverigesradio.seP4 ÖstergötlandAnsvarig utgivare: Sofie Lycksell
SPORT
Ny era för Norrköping Dolphins: Större fokus på egna talanger
Publicerad 25 maj 2025 · kl 09:29 · 1:31 min
Norrköping Dolphins har tagit fem raka SM-guld och siktar på ett sjätte. Nu ska klubben också fokuserar mer på att utveckla egna talanger.
Klubbdirektören David Bergström menar att generationsväxlingen kräver en ny strategi, särskilt på herrsidan där klubben varit sämre på att ta fram egna spelare de senaste åren. En sportsligt ansvarig för ungdomsverksamheten ska nu anställas.
David Bergström säger också att det finns mer än bara rent sportsliga anledningar att göra den nya satsningen.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete