Norrköping Dolphins klubbdirektör David Bergström. Foto: Stefan Jerrevång/TT & Yahir Yousef/Sveriges Radio
SPORT

Ny era för Norrköping Dolphins: Större fokus på egna talanger

Publicerad 25 maj 2025 · kl 09:29 · 1:31 min
  • Norrköping Dolphins har tagit fem raka SM-guld och siktar på ett sjätte. Nu ska klubben också fokuserar mer på att utveckla egna talanger.

  • Klubbdirektören David Bergström menar att generationsväxlingen kräver en ny strategi, särskilt på herrsidan där klubben varit sämre på att ta fram egna spelare de senaste åren. En sportsligt ansvarig för ungdomsverksamheten ska nu anställas.

  • David Bergström säger också att det finns mer än bara rent sportsliga anledningar att göra den nya satsningen.

Jonathan Engbergjonathan.engberg@sverigesradio.seP4 ÖstergötlandAnsvarig utgivare: Sofie Lycksell

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

Senaste sändningen

P4 Östergötland