Edvin Nilsson går i 3:an på Växjö Fria Gymnasium Foto: Daniel Forsberg, P4 Kronoberg Sveriges Radio
STUDENT

Eleven Edvin om poängjakten: ”Vi vill göra något roligare”

Publicerad 21 maj 2025 · kl 07:30 · 0:57 min
  • Förra årets poängjakt på Växjö Fria Gymnasium innehöll extrema utmaningar som att dricka kiss och spya, något som väckt kritik bland eleverna.

  • Edvin Nilsson, som tar studenten i år, uttrycker oro över att årets poängjakt ska bli lika grov och hoppas istället på mer positiva aktiviteter.

  • Många elever överväger alternativa sätt att fira, som att resa bort och umgås med vänner för att undvika de kontroversiella momenten.

P4 KronobergAnsvarig utgivare: Marcus Sjöholm

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

P4 Kronoberg