Elfelet beräknas vara helt åtgärdat under fredagseftermiddagen. Foto: Pontus Lundahl/TT (Genrebild)Ingela Martinsgårdp4sormland@sverigesradio.seP4 SörmlandAnsvarig utgivare: Robin Gustafsson
TÅG
Tågen rullar igen på Västra stambanan – med förseningar
Uppdaterad 15 maj 2025 · kl 12:15 · 0:32 minPublicerad 15 maj 2025 · kl 11:10
Tågen rullar igen på Västra stambanan förbi Laxå, men bara på ett av spåren, så man får räkna med en del förseningar, enligt Trafikverket.
Tidigare var det helt stopp och det påverkade bland annat tågen förbi Flen, Katrineholm och Vingåker.
Elfelet beräknas vara helt åtgärdat fredag eftermiddag, enligt Trafikverket.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete