Elfelet beräknas vara helt åtgärdat under fredagseftermiddagen. Foto: Pontus Lundahl/TT (Genrebild)
TÅG

Tågen rullar igen på Västra stambanan – med förseningar

Uppdaterad 15 maj 2025 · kl 12:15 · 0:32 minPublicerad 15 maj 2025 · kl 11:10
  • Tågen rullar igen på Västra stambanan förbi Laxå, men bara på ett av spåren, så man får räkna med en del förseningar, enligt Trafikverket.

  • Tidigare var det helt stopp och det påverkade bland annat tågen förbi Flen, Katrineholm och Vingåker.

  • Elfelet beräknas vara helt åtgärdat fredag eftermiddag, enligt Trafikverket.

Ingela Martinsgårdp4sormland@sverigesradio.seP4 SörmlandAnsvarig utgivare: Robin Gustafsson

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Senaste sändningen

P4 Sörmland