Verksamhetsledaren Mohammed Törnblom Ouahid säger att företagets jurister ska undersöka händelsen, och utesluter inte att JO-anmäla Ivo. Foto: Emma Rosdahl/Sveriges Radio.Jonathan Fältsjöjonathan.faltsjo@sverigesradio.seP4 GotlandAnsvarig utgivare: Jacob Wesley
TORS GÅRD
HVB-hemmet om Ivos agerande: ”Skrämmande”
Publicerad 31 mar 2025 · kl 11:25 · 1:30 min
Inspektionen för vård och omsorg, Ivo, rekommenderade sin egen inspektör att inte vittna till fördel för det gotländska HVB-hemmet Tors gård. Nu överväger hemmets verksamhetsledare att JO-anmäla händelsen.
Mohammed Törnblom Ouahid är verksamhetsledare på Tors gård – han berättar att händelsen stärker honom i sin tro att Ivo är ute på en häxjakt mot HVB-hem.
”Det är klart att det blir skrämmande att få höra att Ivo på riktigt skulle kunna tänka sig att göra så här”, säger Mohammed.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete