Verksamhetsledaren Mohammed Törnblom Ouahid säger att företagets jurister ska undersöka händelsen, och utesluter inte att JO-anmäla Ivo. Foto: Emma Rosdahl/Sveriges Radio.
TORS GÅRD

HVB-hemmet om Ivos agerande: ”Skrämmande”

Publicerad 31 mar 2025 · kl 11:25 · 1:30 min
  • Inspektionen för vård och omsorg, Ivo, rekommenderade sin egen inspektör att inte vittna till fördel för det gotländska HVB-hemmet Tors gård. Nu överväger hemmets verksamhetsledare att JO-anmäla händelsen.

  • Mohammed Törnblom Ouahid är verksamhetsledare på Tors gård – han berättar att händelsen stärker honom i sin tro att Ivo är ute på en häxjakt mot HVB-hem.

  • ”Det är klart att det blir skrämmande att få höra att Ivo på riktigt skulle kunna tänka sig att göra så här”, säger Mohammed.

Jonathan Fältsjöjonathan.faltsjo@sverigesradio.seP4 GotlandAnsvarig utgivare: Jacob Wesley

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Relaterat

P4 Gotland