Jätteskandal – kamera kraschade strax bakom Hirscher
Mitt under Marcel Hirschers andra åk i slalomen i italienska Madonna di Campiglio kraschade en drönarkamera precis bakom österrikaren.
Hirscher undkom precis den fallande drönaren och fortsatte mot mållinjen ovetandes om hur nära han var att bli träffad.
– Vad läskigt det var, han märkte ingenting, han kom undan med ett nödrop, sådär får det inte gå till, utbrast Jonas Enarson som kommenterade tävlingen för Radiosporten.
Efter loppet skämtade Hirscher om händelsen. ”Det var tung flygtrafik i Italien i dag” skrev han på Instagram.
Hirscher slutande tvåa. Vann gjorde suveräne norrmannen Henrik Kristoffersen.
Av de fem svenskar som fick köra andra åket hade två chansen att nå en riktigt framskjuten placering. Men varken André Myhrer (sjua efter första åket) eller Mattias Hargin (åtta) fick till det. Myhrer - som dagen innan kom trea i parallell-storslalom - hade flera missar och slutade på tionde plats. Hargin åkte ur, liksom Anton Lahdenperä. Axel Bäck blev 18:e och Jens Byggmark 19:e man.
För herrarna fortsätter den alpina världscupsäsongen med störtlopp i Santa Caterina den 27 januari.
Videoklipp på händelsen:
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Mer om hur vi bedriver vårt arbete