Skåne direkt fredag 2 juli

Öresundsbron inget för cyklister

Publicerad 2 juli 2010 · kl 14:06 · 5:19 min

#bild=1150216#Tänk att kunna ta hojen över bron. Det var drömmen för många cyklister när Öresundsbron byggdes, men så blev det inte. Den tioårsjubilerande bron blev bara öppen för bilar och tåg, och en och annan löparskara. Danskarna låg på, men svenska ämbetsmän sa nej och någon cykelbana blev aldrig byggd. Här är berättelsen om varför.

Eftermiddag i P4 MalmöhusAnsvarig utgivare: Karolin Johansson

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.

Mer om hur vi bedriver vårt arbete

Senaste sändningen

Eftermiddag i P4 Malmöhus